Totalul afișărilor de pagină

duminică, 13 noiembrie 2011

La mulţi ani ,Chişinău!

Miros de frigărui ,vin ,muzică,toate în ansamblu formează orbita sărbătorii ,,Hramul oraşului Chişinău”.
Oraşul din piatră albă este sintagma cu care este supranumit Chişinăul, a împlinit 575 de ani de la înfiinţare.Mii de oameni s-au adunat în Piaţa Marii Adunări Naţionale (PMAN)ca să guste din bucatele moldoveneşti.Glasul piţigăet şi angelesc a copiilor mă face sa le atrag atenţia fiecărui.Din simplă curiozitate ma îndrept spre o tarabă unde se coceau frigărui să văd costul a100g.

Mihai,bucătar:Dacă doriţi frigărui din carne de porc pentru 100g platiţi 35 de lei,dacă doriţi mititei,100g costă 25 de lei.Cumpărătorii preferă frigărui din carne de porc,îi cam scump însă pofta ti-o împlineşti.
Cozile la tarabele cu vin şi ţuică nu se mai termin.Observ că vremea rece de afară îi face pe vizitatori să se mişte ca furnicile într-un furnicar pentru a se ,,încălzi”un pic. Mă creionez prin străzile blocate din centrul capitalei şi mă îndrept spre PMAN unde nici iz de muzică nu răsună însă pe feţele vizitatorilor se citeşte un zimbet de sărbătoare.Din dorinţa de a sărbători din plin Hramul oraşului  mă îndrept spre Teatrul de Operă şi Balet unde din adîncuri răsună cîntece cu participarea interpreţilor autohtoni.Zinaida Julia,Mihai Ciobanu şi fraţii Advahov au încălzit sărbătoarea cu cîntece populare.Pe lîngă vitrinele cu mîncare locuitorii capitalei au parte de o expoziţie de dovleci.Galbenul lor aduceau soarele la Chişinău.

Anastasia:Expoziţia de dovleci am realizat-o cu dorinţa de a aduce izul toamnei de Haramul oraşului.Imi place cînd privirile vizitatorilor sunt mereu spre expoziţie care ,cred eu că a devenit deja o tradiţie la noi în Moldova.

Un obicei de Hramul oraşului Chişinău erau focurile de artificii,însă din lipsa resurselor financiare ne-am ales cu prezenţa oaspeţilor :Zdob şi Zdub şi Morandi.
Mă înscriu într-o horă  pe PMAN dorinţa de a petrece vesel Hramul,oamenii dansează cu un adevărat profesionalism.Domnişoarele nu trag atenţia că sunt încălţate pe tocuri ,sar de parcă le dă cineva foc la tălpi.Ceasul trece puntea mizului nopţii,văd că oamenii se string grupuşoare şi pleacă.Mă înrept spre Maxi taxi în care nu ar avea loc un chibrit dacă ar fi căzut.Cu dispoziţia de pe PMAN,oamenii discută ,chiar şi cîntă.
Gheorghe:Concertul de azi nu a fost mai rău ca în ceilalţi ani,doar că au lipsit focurile de artificii ,aceasta a creeat un gol la sărbătoare însă noi ne distrăm că doar o dată în an este Hramul Chişinăului.

Chişinăul împlineşte 575 de ani. În 2002, Ziua Oraşului, marcată în prima duminică din octombrie, a fost redenumită Hramul Chişinăului. Aceasta a fost transferată ulterior pe 14 octombrie, cînd creştinii ortodocşi sărbătoresc Acoperămîntul Maicii Domnului.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu