Totalul afișărilor de pagină

duminică, 4 decembrie 2011

Interviu cu Olga Cojocaru biliotecara de la facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării ,,...În bibliotecă mă simt ca acasă...”


                         
Fiind îndrăgostită de carte,viaţa-i se pare a fi o adevărată enciclopedie.Olga Cojocaru este bibliotecara care activeaza de 26 de ani în cadrul Universităţii de Stat din Moldova.De unde izvorăşte această dragoste vom afla din interviul urmator.
1.Ce reprezintă cartea pentru dumneavoastră?
Cartea este totul pentru mine.De mic copil îmi plăcea să citesc,să cunosc mai mult decît copii de vîrsta mea.Dacă nu ar fi cartea în viaţa mea ,atunci ea nu ar avea sens.
2.Cine va îndrumat pe calea lecturii?
Cînd învăţam la şcoală,mult timp îl petreceam în bibliotecă.Aveam o bibliotecară de origine rusă,care îmi propunea cărţi diferite şi interesante pentru a le lectura.Eu deseori o ajutam să aranjeze cărţile pe rafturi,chiar o ajutam să înclee cărţile care aveau pagini rupte.Ea deseori îmi spunea să fac facultatea de Biblioteconomie,deoarece a simţit dragostea pe care o am eu faţă carte.A trecut ceva timp ca să mă hotărăsc totuşi să fac această facultate.Îmi iubesc profesia,deoarece fac ceea ce imi place.
3.Care au fost emoţiile care v-au copleşit cînd aţi intrat pentru prima oară în biblioteca de la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinte ale Comunicării?
Nu pot să redau prin cuvinte ceea ce simţeam în acel moment.Dar ştiam că ceea ce va urma să fac nu mă va dezamăgi.Mă simt printre cărţi ca printre oameni.
4.Ce carte va marcat viaţa?
Nu pot s-ă aleg doar una.Din toate cărţile am avut ceva de învăţat.Orice carte care a trecut prin mîinele mele a lăsat amprente şi în viaţa mea.
5.Spuneţine o istorioară din perioada de cînd activaţi în acest domeniu?
 În multe istorioare din viaţa profesională  sunt implicaţi studenţii. Îmi amintesc un moment,cînd în bibliotecă intrase un băiat la prima vedere părea a fi educat,dar cînd l-am prins cum rupea foile dintr-o carte mi s-a şters părerea pe care o aveam de la început.În acel moment tremuram de ciudă şi îmi venea să fac ,,must”din el.Băiatul s-a ales doar cu o observaţie pe care i-am făcut-o.După acest caz pe care l-am avut,scrieam bileţele pentru studenţi unde îi rugam să nu rupă cărţile.
6.Cu ce puteţi asocia biblioteca?
Biblioteca pentru mine a devenit familie.Aici chiar mă simt ca acasă.Mă bucur mult cînd vin studenţii la mine ,,acasă” şi i-au cărţi şi pot să-i ajut.Şi eu sunt mulţumită şi ei sunt mulţumiţi.
7.Ce părere aveţi despre bibliotecile online?
Pot să spun că ne-a ,,furat” mulţi studenţii.Mă simt incomod cînd nu pot să îi ajut pe ei cu literatura de care au nevoie şi îmi spun ,,Ei dacă nu aveţi aici informaţii atunci pe internet precis trebuie să fie”.Biliotecile online îi face pe studenţi să fie mai lenoşi.
8.Prin ce se deosebeşte generaţia de studenţi de acum ,de cea cînd aţi absolvit facultatea?
Disciplina este prima deosebire.Pe timpuri tinerii nu-şi permiteau să facă lucruri oribile pe care le fac acum unii studenţi.Scopurile pe care le aveau studenţii din generaţia mea,le atingeau doar prin muncă şi cunoştinte.Acum totul se face cu bani.Studenţii nu vin să înveţe pentru ei,ci vin pentru a obtine doar documentul şi atît.
9.Ce mesaj le transmiteţi studenţilor de ziua internaţională a lor?
În primul rînd le doresc sănătate,perseverenţe.Le doresc cît mai multă responsabilitate să aibă de faptele pe care le fac.Şi succese,succese şi încă o dată succese.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu